آخرین فرصت برای موفقیت کادیلاک

سه شنبه 2 بهمن 1397 ساعت 11:16:06 ق.ظ

آخرین فرصت برای موفقیت کادیلاک

الکتریکی شدن یا نابودی؟

با تصمیم تازه جنرال موتورز، کادیلاک به یک خودروساز الکتریکی تبدیل خواهد شد و اولین محصولش را سه سال دیگر به بازار عرضه خواهد کرد. هم‌زمان با اعلام این استراتژی جدید یکی از مدیران ارشد جنرال موتورز گفته است این آخرین تیر ترکش جنرال‌موتورز برای احیای کادیلاک است.

مارک ریوس، نفر دوم جنرال موتورز در حاشیه نمایشگاه دیترویت در مصاحبه‌ای به خبرگزاری رویترز گفت برای موفقیت کادیلاک شانس دیگری باقی نمانده است.

آقای ریوس نگفت در صورت شکست این استراتژی چه بر سر کادیلاک خواهد آمد. اما جنرال موتورز در دو سال گذشته در خروج از بازارهایی که در آن زیان می‌داده و توقف تولید مدل‌هایی که فروش آنها کم بود تردید نکرده است. بزرگترین خودروساز آمریکا همچنین زیرمجموعه‌های ناموفق خود مانند اپل و هولدن را فروخته است.

کادیلاک سال‌ها است عرصه خودروهای لوکس را به رقیبان آلمانی و ژاپنی واگذار کرده و تلاش‌ جنرال موتورز برای رقابت‌پذیر کردن این مارک ۱۱۶ ساله موفق نبوده است.

تازه‌ترین تلاش برای احیای کادیلاک به دلیل واکنش دیر به تغییر روند بازار شکست خورد.

در حالی که بنز هفت مدل و ب‌ام‌و ۹ مدل شاسی‌بلند در بازار دارند، کادیلاک هفته پیش در نمایشگاه دیترویت، چهارمین مدل شاسی‌بلند خود را رونمایی کرد.

 

 

 

کادیلاک در ساخت خودروهای الکتریکی هم پیشرو نیست. در حالی که تسلا یکه‌تاز بازار است و مدل‌های الکتریکی خودروسازان آلمانی برای عرضه به بازار آماده‌اند، کادیلاک اولین مدل الکتریکی خود را حدود سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد کرد.

طرحی که جنرال موتورز از مدل جدید منتشر کرده نشان می‌دهد که اولین کادیلاک الکتریکی یک شاسی‌بلند خواهد بود. این ماشین که نامش هنوز مشخص نیست اولین مدلی است که روی پلتفرم الکتریکی جنرال موتورز به نام BEV3 ساخته می‌شود. جنرال موتورز قرار است دستکم بیست مدل مختلف را با این پلتفرم در بازار آمریکا و چین عرضه کند.

به گفته آقای ریوس تبدیل کادیلاک به یک خودروساز الکتریکی روندی سریع نخواهد داشت و این شرکت تا چند سال ترکیبی از مدل‌های الکتریکی و بنزینی را در محصولات خود خواهد داشت.

 

قمار تویوتا با سوپرا

بالاخره انتظار هفده ساله علاقه‌مندان به اسپرت‌ترین مدل تویوتا به سرآمد و این شرکت هفته گذشته نسل جدید سوپرا را در نمایشگاه دیترویت رونمایی کرد.

سوپرا یکی از محبوب‌ترین مدل‌های تویوتا است. این نام اولین بار در دهه هفتاد میلادی برای ماشین‌های تقویت‌شده مدل سلیکا انتخاب شد و در سال ۱۹۸۶ نسل اول سوپرا به عنوان مدلی مستقل معرفی شد.

در دهه هشتاد و نود میلادی، سوپرا یکی از پرطرفدارترین ماشین‌ها برای علاقه‌مندان به تقویت خودرو بود و شهرت این ماشین با حضور در فیلم "سریع و خشمگین" به اوج رسید.

پروژه نسل جدید سوپرا هفت سال پیش با همکاری تویوتا و ب‌ام‌و آغاز شد. نتیجه این همکاری، علاوه بر سوپرا، نسل جدید ب‌ام‌و Z4 است که پارسال رونمایی شد. دو ماشین از نظر ظاهری تفاوت زیادی دارند اما طراحی داخل دو ماشین شباهت زیادی با یکدیگر دارد. این دو خودرو در کنار یکدیگر در کارخانه‌ای در اتریش ساخته می‌شوند.

موتور سوپرا شش سیلندر توربو با قدرت ۳۳۵ اسب بخار است و نیروی موتور از طریق یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. تویوتا برای اطمینان از اسپرت بودن ماشین، از تیم مسابقات خود، گازو ریسینگ برای ساخت ماشین کمک گرفته است.

با وجود شهرت زیاد سوپرا، در موفقیت این ماشین تردید زیادی وجود دارد. نسل جدید سوپرا با قیمت پایه ۵۱ هزار دلار در بازاری شلوغ عرضه می‌شود که علاوه بر پورشه، جگوار و ب‌ام‌و، نام‌های تازه‌ای مانند آلپین هم در آن رقابت می‌کنند و به زودی خودروسازانی نظیر لوتوس هم به این جمع اضافه خواهد شد.

علاوه بر این، سوپرا در حالی به بازار عرضه می‌شود که ماشین‌های شاسی‌بلند و الکتریکی دو روند اصلی بازار را شکل داده‌اند و خریداران بیشتر از قدرت و حجم موتور به اندازه نمایشگر و فن‌آوری‌های جدیدی توجه دارند که با ماشین عرضه می‌شود.

تویوتا با آگاهی از این واقعیت‌ها سوپرا را به بازار عرضه می‌کند و به نظر نمی‌رسد آمار فروش چندان برایش مهم باشد. کارخانه ژاپنی امیدوار است سوپرای جدید بتواند با جلب توجه خریداران به فروش مدلهای دیگر این کارخانه کمک کند.

 

 

آینده الکتریکی اینفینیتی

اینفینیتی امسال یک کانسپت زیبا با خود به دیترویت آورده بود. این شرکت می‌خواست از هیجانی که این ماشین در نمایشگاه ایجاد می‌کند استفاده کند و برنامه‌‌‌های آینده‌اش را به خبرنگاران و مردم اطلاع دهد.

اما آنچه بیشتر خبرساز شد اشکال فنی ماشین بود که باعث شد مراسم رونمایی بدون کانسپت QX برگزار شود. کریم حبیب، مدیر طراحی اینفینیتی، ناگزیر شد از قابلیت‌ها و زیبایی ماشینی صحبت کنند که روی صحنه نبود.

اینفینیتی می‌خواهد محصولات خود را از سال ۲۰۲۱ با موتور الکتریکی به بازار عرضه کند و می‌گوید تا سال ۲۰۲۵ نیمی از ماشین‌هایی که می‌فروشد الکتریکی یا هیبرید-الکتریکی خواهد بود.

 

 

 

اولین مدل الکتریکی این شرکت یک شاسی‌بلند خواهد بود. با توجه به پرطرفدار بودن ماشین‌های شاسی‌بلند و محبوب‌تر شدن استفاده از موتورهای الکتریکی، این انتخاب بسیار منطقی به نظر می‌رسد. اگرچه با وجود شاسی‌بلندهایی که خودروسازان آلمانی و تسلا به بازار عرضه خواهند کرد، رقابت برای این اینفینیتی آسان نخواهد بود.

این شاسی‌بلند الکتریکی بر روی پلتفرم کاملا جدیدی ساخته می‌شود که دو دیفرانسیل است. این پلتفرم که قرار است مبنای ساخت مدل‌های مختلفی در اینفینیتی و نیسان باشد، می‌تواند با هر بار شارژ تا حداکثر ۴۸۰ کیلومتر حرکت کند و حداکثر قدرت موتورش ۴۰۰ اسب بخار است.

هم‌زمان اینفینیتی در حال کار بر روی ظاهر نسل بعدی ماشین‌های خود است. چراغ‌های نازک و جلوپنجره ساده با آرم بزرگ و نورانی اینفینیتی، از عناصر اصلی این چهره جدید است.

QX در رقابتی که سالانه هم‌زمان با جشنواره دیترویت برگزار می‌شود به عنوان بهترین کانسپت نمایشگاه انتخاب شد. داوران این رقابت ترکیبی از طراحان خودروسازان آمریکایی و استادان دانشگاه‌های طراحی خودرو در آمریکا هستند.

 

 

لوتوس به چین می‌رود

جیلی، مالک چینی کارخانه لوتوس می‌خواهد محصولات این خودروساز اسپرت بریتانیایی را در کارخانه‌ای در چین بسازد.

جیلی لوتوس را دو سال پیش خرید و می‌خواهد این کارخانه کوچک را به یک خودروساز جهانی تبدیل کند. گفته می‌شود یکی از محصولات جدید این شرکت یک مدل شاسی‌بلند خواهد بود.

لوتوس سال گذشته میلادی حدود ۱۶۰۰ دستگاه ماشین فروخت اما ظرفیت کارخانه‌ای که با سرمایه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار در چین ساخته شده ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال است.

جیلی برای این کارخانه مجوز ساخت ماشین‌های هیبرید و الکتریکی هم گرفته است که نشان می‌دهد ممکن است مدل‌های آینده لوتوس الکتریکی باشد. هنوز مشخص نیست تولید خودرو در این کارخانه از چه زمانی آغاز خواهد شد.

جیلی علاوه بر لوتوس کارخانه‌های ولوو در سوئد، پروتون در مالزی و شرکت تاکسی لندن را هم در مالکیت خود دارد و سال گذشته نزدیک به ده درصد از سهام شرکت دایملر را به ارزش ۹ میلیارد دلار خرید.

 

منبع: بی بی سی

 

 

بازگشت

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

آدرس دفتر:

تهران
سعادت آباد، چهار راه سرو ، خیابان سرو غربی
خیابان بخشایش ، خیابان هفدهم، ساختمان اداری تجاری عرفان

تلفن:

26654526 - 26654536



موبایل:

09121770960

09122505919

09121859016

 کانال تلگرام :parsrentcar@

سایت دوم : www.persiangasht.com