تاریخچه پورشه

تاریخچه پورشه

در سال 1930 Ferdinand Porsche پس از كسب تجربه لازم در كارخانه Austro Daimler و نيز كمپاني Ster بزرگترين كارخانه ماشين سازي اتريش شركت طراحي خود را افتتاح كرد.
اولين طرح او پروژه 12 , ماشينس بود با موتور 5 سيلندر كه با آب خنك مي شد و به سفارش Zundapp طراحي شده بود.اين طرح به علت قيمت بالايي كه داشت موفقيت چنداني كسب نكرد. پروژه مشابهي براي N.S.U در ژانويه سال 1934 طراحي شد كه ماشيني 4 سيلندر و مجهز به سيستم خنك شونده با هوا بود.هنگاميكه فروش N.S.U گسترش يافت اين طرح نيز متوقف شد.
در همان سال Porsche از طرف هيتلر ماموريت يافت تا ماشيني جهت مصرف عموم بسازد, كه چگونگي ساخت اين اتومبيل را در تاريخچه VolksWagen خواهم نوشت.در دهه 1930 Porsche جهت آشنايي با تكنولوژي اتومبيل سازي به كشورهاي امريكا و انگلستان سفر كرد و در سال 1937 با Henry Ford ملاقات نمود و در مورد ايده اتومبيل مردمي با او صحبت كرد.
Porsche فعاليت خود را به پروژه هاي VolksWagen محدود نكرد و آن را گسترش داد كه اين امر منجر به ساخت ماشين 16 سوپاپه اي بنام Auto Union P Wagen شد كه در مسابقات Grand Prix چندين كورد بجاي گذاشت.
او در زمينه توليد تجهيزات جنگي نيز فعاليت داشت كه حاصل اين تلاش طراحي تانك Tiger بود.به سبب خدمات Porsche به آلمان در اوج جنگ هيتلر به او لقب پروفسور داد.
Porsche سالهاي جنگ را در اشتوتگارد گذراند و در سال 1945 بوسيله امريكائيان دستگير و به فرانسه تبعيد شد.او دو سال زنداني بود. اما ايتاليايي ها يك ميليون فرانك براي بازگشت Porsche به تيم طراحي كارخانه Cisitalia پرداختند كه اين اقدام منجر به آزادي او در آگوست سال 1947 شد.
Porsche در اواخر سال 1947 تصميم به ساخت ماشينهاي اسپورت گرفت.اولين اتومبيل Project356 نام گرفت كه ماشيني سبك , رو باز , دو نفره مجهز به موتور 1131cc بهبود يافته Volkswagen بود.پس از آن اولين شاسي در مارس سال 1947 تكميل شد و در ناه مي بدنه روباز آن نيز توليد گشت. يك سوييسي اولين نمونه را در ماه سپتامبر خريداري كرد و در ماه آگوست خط توليد اتومبيل هاي اسپورت راه اندازي شد. اين مدل براي اولين بار در سال 1949 در نمايشگاه Geneva با موتور 1086cc به نمايش گذاشته شد.البته در ابتدا قرار بر اين بود كه اين اتومبيل با موتوري 1131cc به بازار عرضه شود.اولين سري پنجاه تايي اين ااومبيلها در كارخانه Gmund ساخته شدند.اما Porsche دريافت كه به فضاي بيشتري نياز دارد و سر انجام در سال 1949به اشتوتگارد برگشت.تا آن سال كمپاني داراي 150 كارمند بود و نيز تا سال 1950 تقريبا 300 اتومبيل توليد كرده بود.
در مارس 1951 پانصدمين Porsche توليد شد و سه ماه بعد از اين جريان مدلهاي اين كمپاني به صورت جدي در دنياي رقابت كارخانجات اتومبيل سازي مطرح شدند.Ferdinadn poesche در ژانويه 1952 در گذشت و پسرش جانشين او شد.مدل 356 ابتدا در سال 1951 با موتور 1500cc و سپس در سال 1955 با موتور 1600cc به بازار عرضه شد.
ده هزارمين Porsche در مارس 1956 ساخته شد كه تا آن زمان بسياري از اتومبيلها به امريكا صادر شده بودند و در اواخر دهه 1950 كارخانه سالانه 8000 دستگاه اتومبيل توليد مي كرد. توليد مدل 356 تا سال 1964 ادامه يافت تا اينكه در اين سال مدل معروف 911 جايگزين آن گرديد.
مدل 911 در سپتامبر 1964 با موتور 911Turbo را توليد نمود.حجم موتور 911 در سال 1977 به 3300cc افزايش پيدا كرد و اين مدل هم اكنون از پر شتابترين اتومبيلهاي جهان است.
علارغم محبوبيت زياد مدلهاي مختلف 911 , سال 1975 سال بدي براي اين كمپاني بود و فروش به كمتر از 10000 دستگاه اتومبيل در سال كاهش يافت.اما مدل نسبتا ارزان 924 كه در سال 1977 -پس از مدل 928-عرضه شد , پورشه را از خطر ورشكستگي نجات داد. اين مدل تحول بزرگي در صنعت اتومبيل سازي محسوب مي شد زيرا ابتكارات جديدي در آن بكار رفته بود كه از آن جمله مي توان به عقب بودن موتور سيستم خنك كننده آبي و ديفرانسيل عقب اشاره كرد.
مدل توربو شارژر دار 924 در سال 1979 ساخته شد و سپس اتومبيل Carrera Turbo نيز به بازار عرضه شد.
Porsche از اختلافات زياد بين مدلهاي 924 و 928 آگاه بود لذا در سال 1928 مدل 944 با موتور 2479cc را به بازار عرضه كرد. اين اتومبيل مدلي بين 924 و 928 بود.
مدل (Cabriolet) درشكه اي 911 نيز در همان زمان عرضه شد.سر انجام مدل نهايي 911 در سال 1985 مجهز به توربوشارژر دوقلو و بدنه اي سبك از جنس كولار و 4WD به بازار عرضه گرديد.اين مدل مسابقه اي B 959 نام گرفا و هر 250 دستگاه آن قبل از ساخت به فروش رفت.
Porsche به بهبود مدلهاي اوليه خود ادامه داد و S 928 با موتور 4 سوپاپه در سال 1985 و 924 -كه به خاطر بازدهي كمش اغلب مورد انتقاد بود- با موتور تضعيف شده در سپتامبر سال 1985 در كلاس S عرضه شد.
در سال 1988, Carrera 4 در بيست و پنجمين سالگرد تولد 911 به بازار عرضه گرديد.اين اتومبيل مدلي با قدرت 250 اسب بخار و دو ديفرانسيله (4WD) بود.
مدل 911 كه طراحي موتور آن به سال 1912 بر ميگردد همچنان به پيشرفت خود ادامه داد تا اينكه سرانجام به محبوبترين مدل Porsche تبديل شد.


بازگشت

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

آدرس دفتر:

تهران
سعادت آباد، چهار راه سرو ، خیابان سرو غربی
خیابان بخشایش ، خیابان هفدهم، ساختمان اداری تجاری عرفان

تلفن:

26654522

26654552

موبایل:

09121859016

09122505919

09121770960

 کانال تلگرام : @rentcariran

سایت دوم : www.persiangasht.com